Links

På hjemmesiden Alt om kost kan du finde informationer fra Fødevarestyrelsen om kampagner, sund kost, vitaminer, fødevaresikkerhed og meget mere....

http://www.altomkost.dk/

 

På hjemmesiden Sæson for god smag kan du finde inspiration til din madlavning ud fra årstidens grønsager og frugter:

http://www.saeson-web.dk/opskrifter/

 

Hjerteforeningens hjemmesiden kan du blive inspireret til sunde retter af alle slags og få gode råd til tilberedning af sund, velsmagende mad:

http://www.hjerteforeningen.dk/

 

Mangler du inspiration til aftensmaden? Jeg kan anbefale dig at besøge Rema1000s hjemmeside, hvor du både kan hente inspiration til sunde opskrifter og lave en madplan. 

http://rema1000.dk/madplan/

 Vælg de Nøglehulsmærkede opskrifter i madplanen.

 

Fisk er sund  mad med et højt indhold af vigtige næringsstoffer. Fisk er særligt rige på D-vitamin, jod og selen. Desuden indeholder især de fede fiskearter sunde fiskeolier – de såkaldte omega-3 fedtsyrer. De officielle anbefalinger er på 200-300 gram fisk om ugen.

Mangler du inspiration til opskrifter kan jeg anbefale dig at besøge hjemmesiden "2 gange om ugen"'

http://www.2gangeomugen.dk/ 

 

Har du en sundhedsforsikring?

Flere sundhedsforsikringer; f.eks. PFA og Tryg dækker et behandlingsforløb hos diætist. Ring til dit forsikringsselskab og hør nærmere.

Kontakt mig

Low FODMAP-diæt

Irritabel tarm? Mavesmerter? 

Low FODMAP diæten skaber ro i maven, færre smerter og øget velvære.

Kontakt mig for professionel vejledning, og kom godt igang med diæten.